Și tu poți schimba Romania!

Mai ai zile să îți faci viza de flotant.

De ce viza de flotant?

Ce este viza de flotant?

Viza de flotant este un sticker care se aplică pe spatele buletinului și care atestă faptul că timp de cel puțin 15 zile pe an locuiești la o altă adresă decât cea din buletin. La expirarea acestui termen, poți solicita la Evidența Populației înscrierea unei noi menţiuni de stabilire a reşedinţei. Procedura în sine e simplă și durează destul de puțin, iar eliberarea actului ia în jur de o săptămână.

De ce ai nevoie de viza de flotant?

La alegerile locale, spre deosebire de cele prezidențiale sau europarlamentare, alegătorul este direct legat de autoritățile locale din localitatea respectivă. Astfel, dacă ai domiciliul sau reședința în Constanța de exemplu, nu poți vota pentru primarul din București. La alegerile locale poți vota numai în comuna, oraşul, municipiul în care ai domiciliul sau reşedinţa. Află aici care este secția de votare unde ești arondat conform domiciliului: registrulelectoral.ro.

Ce avantaje îți aduce viza de flotant?

Schimbarea domiciliului sau viza de flotant îți permite să îți faci vocea auzită acolo unde locuiești. Cu viza de flotant problemele tale cu lipsa canalizării, cu străzile neasfaltate, cu lipsa apei calde, cu gunoaiele din localitate etc., nu vor mai fi ignorate de administrația locală deoarec și votul tău contează.

Acte necesare

Pentru a obține viza de flotant trebuie să te prezinți la Biroul de Evidență al Populației din localitatea / sectorul tău, unde vei face cerere de rezidență (flotant). Procesul este foarte simplu și nu durează mai mult de o săptămână. Documentele cu care trebuie să te prezinți la Evidența Populației sunt detaliate mai jos:

Documente necesare:

1.
cerere pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței (se printează față-verso, se completează de solicitant şi se va semna doar în faţa lucrătorului de la ghişeu)
2.
actul de identitate (original și copie)
3.
documentul cu care se face dovada adresei de reședință, original și copie
4.
declarația de luare în spațiu a proprietarului, în cazul în care solicitantul nu este și proprietarul imobilului. În situația în care proprietarul nu se poate prezenta la serviciul de evidență a persoanelor, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.

Dacă locuiești în cămin ai nevoie de:

1.
cerere pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței (se printează față-verso)
2.
actul de identitate al solicitantului (original și copie)
3.
carnetul de student
4.
În momentul depunerii cererii vei înmâna cartea de identitate pentru aplicarea vizei de flotant, iar persoana de la ghișeu îți va comunica data la care să te prezinți pentru ridicarea acesteia.

În momentul depunerii cererii vei înmâna cartea de identitate pentru aplicarea vizei de flotant, iar persoana de la ghișeu îți va comunica data la care să te prezinți pentru ridicarea acesteia.

Cum votezi cu viza de flotant?

1.Te înscrii în Registrul Electoral

Ca să poți vota într-o altă circumscripție electorală la alegerile locale din 27 septembrie 2020, poți face până pe 4 septembrie o cerere de înscriere în Registrul Electoral cu adresa de reședință (cea din viza de flotant) ca să votezi pe liste permanente în circumscripția respectivă.

Atunci când te înscrii în Registrul Electoral cu o altă adresă decât cea din CI, poți vota numai în circumscripția unde te-ai înregistrat, pe liste permanente, iar cererea este valabilă doar pentru scrutinul respectiv.

Cu toate acestea, un alegător poate vota și dacă și-a făcut viza de flotant, însă nu s-a înscris în Registrul Electoral.

2.Votezi pe liste suplimentare

Dacă ai obținut viza de flotant și nu ai reușit să te înscrii în Registrul Electoral până în 4 septembrie, poți vota fie unde ai domiciliul (pe liste permanente), fie pe liste suplimentare în circumscripția unde ai viza de flotant, președintele biroului electoral al secției de votare având datoria de a te înscrie în lista suplimentară dacă prezinți dovada reședinței.

Harta birourilor pentru evidența populației

În această perioadă, pentru a evita aglomerările, primirea documentelor se face pe bază de programări telefonice sau on-line. Înainte de a te prezenta la ghișeu, verifică situația de la tine din localitate.

Lista birouri:

Ai nevoie de sprijin?

Primirea documentelor se face în această perioadă pe bază de programări telefonice sau on-line, iar cetățenii sunt rugați să solicite relații suplimentare la numerele de telefon puse la dispoziție.