Gabriel Waspusch

Sunt Gabriel Waspusch, am 39 ani, sunt bucureștean și trăiesc în Sectorul 2 de când m-am născut. Sunt căsătorit, tată al unui băiețel de 5 ani şi lucrez in domeniul IT.

Pasiunea pentru administrație publică își are originea în dorința de a înțelege de ce orașul și sectorul meu, au probleme atât de mari, și nu arată precum orașele pe care le-am văzut în alte țări din Europa.

De 2 ani coordonez Departamentul de Administrație Publică în cadrul filialei USR Sector 2 şi am văzut cum administrațiile corupte și incompetente de până acum și-au lăsat amprenta asupra orașului. Avem un oraș și un sector bogat, dar prost administrat. Asistăm la o lipsă de responsabilitate a autorităților, care lasă cetățeanul singur, lipsit de protecție:

  • Nu există o viziune asupra orașului,
  • Nu există planificare urbană,
  • Nu sunt îndeplinite obligațiile de monitorizare și sancționare a comportamentelor dăunătoare (operatorul de salubrizare care nu-și face treaba, construirea fără respectarea legii, ocuparea abuzivă a spațiului public, depozitările de deșeuri pe spațiul public, infracționalitatea însoțită deseori de violență).

Am participat la multe proiecte, analize, ședințe de consiliu şi am avut multe de învățat. Cunosc problemele cu care se confruntă cetățenii Sectorului atât din perspectivă administrativă, cât şi din cea de locuitor, iar proiectele pe care le pregătesc se axează pe 3 direcții principale:

  • O administrație publică eficientă și responsabilă care știe să folosească resursele sectorului şi să le crească, și care reușește să pună la dispoziția cetățenilor servicii publice de calitate.
    Primii pași în această direcție vor fi:
    • Verificarea instituțiilor şi eliminarea contractelor şi achizițiilor păguboase,
    • Identificarea şi eliminarea conflictelor de interese,
    • Asigurarea controlului contractelor în derulare (inclusiv prin participarea cetățenilor).
  • Un sector (și un oraș) de secol 21 -“Smart city”, orașul inteligent, care folosește tehnologia pentru a oferi acces ușor cetățenilor la serviciile publice şi vizibilitate/transparență la actul administrativ.
  • Îmbunătățirea calității serviciului de salubrizare prin:
    • Eliminarea taxei de salubrizare, și revenirea la tarif. Taxă doar pentru cei care nu vor să încheie contract de salubrizare.
    • Dotarea corespunzătoare cu utilaje pentru salubrizare stradală și deszăpezire. Coșuri de gunoi la 50 de m.
    • Infrastructură pentru colectare selectivă: pubele și saci pentru colectarea reciclabilelor, autospeciale dedicate pentru transportul lor separat.
    • Organizarea licitației de salubrizare, pentru desemnarea noului operator de salubrizare în condiții corecte.
    • Scoaterea în teren a inspectorilor Primăriei și a Poliției Locale, pentru a sancționa atât operatorul de salubrizare, dacă nu-și îndeplinește corect obligațiile, cât și cetățenii care depozitează ilegal deșeuri pe domeniul public.
    • Înființarea la nivelul Primăriei a unui centru destinat exclusiv înregistrării și urmăririi rezolvării problemele serviciului de salubrizare sesizate de cetățeni

Prin experiența mea și motivația de a face lucrurile bine și corect, și cu votul și încrederea dumneavoastră, stiu că pot contribui la schimbarea în bine a Sectorului 2.
Vreau să propun și să votez proiecte bune pentru București, proiecte bune pentru noi, locuitorii orașului! Vreau să ajut cetățenii să recunoască şi să folosească puterea pe care o au în administrarea sectorului în care traiesc.